duminică, 30 august 2015

Oameni extraordinari

EXTRAORDINÁR, adj. 1.Care este cu totul deosebit, care iese din comun; neobișnuit, nemaipomenit, formidabil, excepțional; (despre oameni) dotat cu calități deosebite, excepționale.

Ma gandeam la treaba asta. Ce inseamna oameni extraordinari. Or fi aia care pe langa a fi ordinari au ceva extra sau intra de buna voie si nesiliti de nimeni in competitia "extra mile". 

Si  vine un mail din ala corporate cu istoria unei tipe in cadrul companiei. Povestea ei de succes. Ma uit, judec, citesc si da, femeia avea o cariera in spate, ceva hobby-uri, avea ceva de spus lumii fara indoiala. Apreciez asa la prima vedere ca da, a realizat ceva. Dar in afara de o consecventa in munca si plata taxelor catre stat si societate nu vedeam mare lucru. As fi zis ca e ordinara total. Chiar si asa, ma ridic desteapta si-mi intreb echipa de formatoare de opinie din jur...hei gagici, ati vazut cum arata un om extraordinar? ati vazut mailul? Reactia evident nu intarzie sa apara..."o vaca extraordinara poate vrei sa spui". Moment in care am luat direct frontal in piept judecata. Instantaneu m-am pus in locul personajului si am gandit...adica sunt o vaca. Evident nu asta voia sa spuna opinanta, insa exact asa am luat-o. Evident in pozitia de om extraordinar nu m-am pus, dar cum a aparut o vaca in peisaj...voila, that's me. In nimicnicia mea am inceput sa o apar pe stimabila doamna vaca si sa argumentez cat de destept am putut cu vreo doua trei replici. Formatoarea de opinie formase deja...propria opinie. Puternica de altfel. Singurul ei defect in parerea opozitiei era ca nu intrunea criteriul de slabiciune fizica, deci ca sa spun asa corporala. Ce sa ne mai lungim, nu era slim fit femeia. Mai degraba spre un fel de "Isoscel". P-asta doar nostalgicii o prind :) Ideea e ca acest neajuns anula toata extraordinaria ei.

Ce vreau sa spun este ca si daca recunoastem si daca nu, eu cred ca cei mai multi dintre noi isi fac o parere despre un om direct la prima vedere. Judecam, desi nu verbalizam, prima vedere. Eu sunt prima care fac asta. Vad un tip imbracat nasol, parerea urmeaza in secunda doi: prost. Un tip cu pantofi ascutiti la un blug prespalat prin anii '80= bou. O tipa imbracata mulaciune-provocatoro-ieftineanu...si curva si proasta. Adica nu astept nici o secunda pana sa imi formez prima impresie, de care, trebuie sa recunosc uneori trag cu disperare sa o si argumentez. De cele mai multe ori nici macar nu am dreptate. Este foarte posibil ca boul ala cu pantofi ascutiti si blugi naspa sa fie cine stie ce destept gata sa scoata economia tarii din impas sau poate chiar sa descopere leacul imbecilitatii. N-as avea timp sa aflu si plus ca e mai la indemana sa fabrici urgent o parere, care sa se potriveasca si frustrarilor personale. Cred ca uneori, daca nu intotdeauna, proiectam ciuda, frustrarile, prostiile noastre pe ceilalti. Am auzit io ideea asta undeva si mi-a parut ca suna destept. Ramane.

Mergand frumos pe firul epic al ideii initiale, cine zice ca boul nu e extraordinar? Sau curva proasta absolut iesita din ordinarul de rand? Ma tot intreb zilele astea cine face cacaturile astea de reguli. Asta imi pare intrebarea anului: cine zice ce?

Cred ca extraordinar e un cuvant mare, prea mare pentru zilele astea si greu ca dracu de atins asa intre job, gatit, spalat, calcat, nascut copii, educat copii, dormit, sport, socializat si alte ordineli banalizante si banalizatoare. Poate extraordinar e chiar omu' ala mega plictisitor care reuseste o cariera absolut liniara de 30 de ani intr-o companie, achizitioneaza o casa, creste un copil sau doi si moare linistit langa aceeasi consoarta din tinerete. Cine zice ca asta nu e absolut extraordinar? 

Sigur, in mintea-mi luminata puternic de bariere sclipicioase, extraordinari ii definesc pe unii artisti, muzicanti sa le spunem. N-o sa le dau numele aici ca sa nu le fac reclama, right? Mai departe de asta nu prea ma duc.

Dupa lautarii mentionati sigur ca ma bag si io cu intrebarea: sunt io extraordinara? il citez pe Big si spun "absofuckinglutely kid!"

I'm amazing, you're amazing....everybody's amazing! Intr-un fel macar.... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu